Vanaf 13 juni zijn wij overgestapt naar een nieuw inlogsysteem: één inlogaccount voor alle digitale bibliotheekdiensten. Heb je hier vragen over? Klik hier voor al je antwoorden.

Selfservice: je kunt meer dan je denkt

De Bibliotheek Heusden is een toegankelijke plek voor iedereen. Je kunt er lenen, lezen en leren. Je kunt er dromen, meemaken en groeien.

In de Bibliotheek Drunen hebben we ruimere openingstijden dan in onze andere vestigingen, een wens van onze leden en gebruikers. Deze tijden zijn mogelijk door de invoering van full- en selfservice. Tijdens selfservice-uren kun je zelf boeken uitzoeken, lenen en terugbrengen, je kunt een krant of tijdschrift lezen, werken of studeren en je kunt zelfstandig gebruikmaken van computer, kopieerapparaat of printer. Er zijn mogelijk wel medewerkers van de Bibliotheek aanwezig, maar zij zijn bezig met andere werkzaamheden. Zij zijn dan beperkt beschikbaar voor hulp en advies.

Wat is het verschil tussen fullservice en selfservice?
Tijdens fullservice-uren helpen onze medewerkers je graag. Zij kunnen bijvoorbeeld vragen beantwoorden over lid worden, over je pas of abonnement, of uitleggen hoe de printer werkt. Ook voor vragen over digitale overheidszaken zoals belasting, uitkeringen en toeslagen, kun je bij onze medewerkers terecht middels het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO).

Bij selfservice kun je, zoals de naam al aangeeft, zelfstandig gebruikmaken van faciliteiten in de Bibliotheek. Je kunt zelf boeken uitzoeken, lenen en terugbrengen, je kunt een krant of tijdschrift lezen, werken of studeren en je kunt gebruikmaken van computer, kopieerapparaat of printer.

Hoe weet ik wanneer er fullservice is en wanneer selfservice?
Op onze pagina 'vestigingen en openingstijden' kun je zien wanneer de Bibliotheek Drunen open is mét en zonder service-uren. Klik daarvoor hier: de Bibliotheek Drunen (bibliotheekheusden.nl)

Wat moet ik doen als ik toch een vraag heb tijdens de selfservice-uren?
Kijk eens op onze website bij Klantenservice. Mogelijk vind je daar al antwoord op je vraag.
Kom je er zelf niet uit? Bij de balie en online is te vinden wanneer onze medewerkers weer beschikbaar zijn om je te helpen.